5 клас Природознавство
.
Природознавство
Тема: Узагальнення вивченого по темі «Небесні тіла». Тематичне оцінювання.
Мета: Систематизувати, коригувати та узагальнити знання учнів по темі «Небесні тіла» виявити рівень навчальних досягнень учнів з цієї теми; розвивати логічне мислення здатність до аналізу та абстрагування, навички виконання різнорівневих завдань; точність, виховати активність, зосередженість, самостійність, дисциплінованість.
Обладнання: підручник, зошит робочий, учнівське приладдя, глобус Місяця, глобус зоряного неба, самостійна робота, тощо.
Методи та прийоми: бесіда, гра, розповідь з електронного пояснення, робота в парах, самостійна робота, тощо.
Тип уроку: контрольно – узагальнюючий.
Хід уроку
І. Організаційний момент (1/)
ІІ. Мотивація діяльності учнів на уроці (5/).
1. Повідомлення учителем теми та мети уроку.
2. Завдання уроку:
Пояснити вивчені терміни та поняття;
З’ясувати унікальність планети Земля.
Поглибити систему знань про Всесвіт та небесні тіла.
3. Проблемне питання: Яка наша космічна адреса? (складання разом з учнями).
Ми учні – 5 класу
Будинок (планета) – Земля
Вулиця (№ орбіти) – 3-тя орбітальна.
Населений пункт (система) – Сонячна
Район (галактика) – Чумацький шлях
Країна – Всесвіт
ІІІ. Основна частина уроку (20/)
1. Безпрограшна лотерея (учні витягають картки і пояснюють написані там терміни)
- астрономія
|
- зорі
|
- астероїди
|
- комети
|
- астронавт
|
- Місяць
|
- Всесвіт
|
- орбіта
|
- Галактика
|
- полюси
|
- глобус
|
- планети
|
- доба
|
- Сонце
|
- екватор
|
- Сонячна система
|
- Земля
|
- сузір’я
|
2. Гра « Космічний код» (на дошці написані комбінації букв, які треба розшифрувати).
САРН (МАРС)
ЕНАВЕР (ВЕНЕРА)
ЛТОНПУ (ПЛУТОН)
УПНЕНТ (НЕПТУН)
3. Гра «Що таке? Хто такий?»
· Екватор (умовна лінія)
· Сонце (зірка)
· Стрілець (сузір’я)
· Астероїд (небесне тіло)
· Каденюк (космонавт )
· Місяць (природний супутник Землі)
4. Гра «Вірю – не вірю». Дайте відповідь «Вірю або не вірю» на запитання, що починаються зі слів «Чи вірите ви, що …»:
а) на Венері існує життя…
б) Напрям на північ вказує Полярна зірка….
в) найменша планета Марс….
г) наша галактика рухається у Всесвіті разом з іншими галактиками….
д) кулясті розпечені тіла, що випромінюють світло – це планети …..
е) у 1961 році на місяць ступила перша людина…
є) Чумацький шлях – це видима частина нашої галактики….
ж) Сонячна система розташована в центрі галактики….
з) Л. Каденюк - перший космонавт світу….
и) Сонце та планети народилися з газопилової хмари….
і) життя можливе на всіх планетах Сонячної системи….
ї) великі планети Сонячної системи ……
5. Гра «Далі, далі…..» (швидкі відповіді учнів на питання вчителя)
- Причини зміни дня і ночі?
- Які види обертання здійснює Земля?
- Якого кольору Земля із космосу?
- Яка Земля за рахунком від Сонця?
- Скільки материків має Земля?
- Який океан на Землі найбільший?
- На якому материці знаходиться Україна?
- Яка тривалість земного року?
- Чому дорівнює земна доба?
- Як визначити високосний рік?
6. Фізкультхвилинка (релаксація)
ІУ. Контроль знань учнів по темі: «Небесні тіла»
Виконання різнорівневих тестових завдань із зошита для тематичного оцінювання, ст..9-11 – І варіант, ст..11-13 – ІІ варіант.
У. Підведення підсумків уроку (2/)
1. Рефлексія
2. Оцінювання учнів з коментарем вчителя.
3. Домашнє завдання: написати міні – твір «Моя подорож у Всесвіт» або малюнок «Життя на невідомій планеті».
Тема уроку: енергія. Перетворення енергії.
Мета: Сформувати в учнів поняття про енергію, ознайомити з видаленням механічної енергії; дати початкове уявлення про закон збереження енергії та її перетворення, розвивати логічне та аналітичне мислення дітей, зв’язне та локанічне мовлення, спостережливість. Виховувати допитливість. Активність самостійність мете реологічні переконання тощо..
Обладнання: динамометр, кулька з похилою площиною, кольорові ілюстрації підручник, інше.
Тип уроку: комбінований
Структура урока
I) організаційний момент (1)Активізація та організація учнів
Сусик Д. –експерт-оцінвання.
II) Активізація опорних знань(10)
Робота іля дошки (2 учня)
1-й учню: - Запиши відомі тобі види сил. Наведи приклади.
2-му учню: - Запиши відомі тобі прості механізми. Як їх застосовують?
2. Мозковий штурм фр. Бесіда по 2 б
-Що називають силою?
- В яких одиницях виміреться сили?
- Чому дорівнює сила в 1 Н
-Яке призначення простих механізмів?
- Що таке робота?
- За якою формолу можна визначати рооту?
- Від чого залежить виконання роботи?
- за яких умов роота не виконуеться?
-Що замінють прості механізми?
-Який пр. механізм змінює не силу, а напрям її дії?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Вчитель: як назвати людину яка активна в школі вдома, виконує різну роботу діє і чітко і результативно
Синонім до слова активний (енергійний)
Який іменник лежить в основі слова «енергійно»? Енергія
Отже тема нашого уроку ……..
Завдання уроку
1. Що таке енергія?
2 Які є види енергії?
3. Чому вчить закон збереження і перетворення енергії?
IY. Засвоєння нових знань (20)
1.Що таке енергія -?
2 Енергія кінетична(Е руху)
3. Енергія потенціальна
4. Механічна енергія
5. Внутрішня енергія- залежить від..
А) температури
Б) швидкості руху частинок
! З яких частинок складається речовина? (атоми та молекули)
6. Інші види енергії:
-електрична;
- теплова енергія;
-енергія вітру.
- енергія руху води
- атомна.
- сонячна енергія
7. Перетворення енергії
8 Збереження енергії.
!Закон збереження та перетворення енергії:
Енергія в природі не виникає хз нічого та не зникає безслідно а лише перетворюється з одного виду в інший(фундаментальний закон природи)
Y. Закріплення отриманих знань (7 хв)
1. повідомлення учнів (Осташко Ліля , Нечаєва Вікторія)
2. Обговорення завдань уроку
УI. Підведення підсумків уроку
Сусик Денис – повідомлення коефіцієнту результативності на уроці з коментарем учителя та остаточним оцінюванням
Д/з : Параграф 24 – опрацювати правила вивчити
Підготувати повідомлення:
Смірнов влад – Перетворення сонячної енергії.
Лейко Наталка – Що таке геотермальна енергія.
Подумати над питаннями:
- Чому руки від тертя нагріваться?
- - чому м’ячик кожен раз підстрибує нижче?
- - Чому колеса авто під час руху нагріваються?
- - Чому людині необхідно їсти?
Коментарі
Дописати коментар