ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ ТА ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ В РОБОТІ З УЧНЯМИ НА ОСНОВІ ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ КОЖНОЇ ДИТИНИ

ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЯ ТА ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ В РОБОТІ З УЧНЯМИ НА ОСНОВІ ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНИХ                                                   ОСОБЛИВОСТЕЙ КОЖНОЇ ДИТИНИ

Ганнівський навчально-виховний комплекс п ятий рік працює над реалізацією науково-методичного проекту « Розвиток творчої інноваційної особистості як засіб забезпечення якісної освіти», головним в якому і є саме розвиток особистості кожного нашого вихованця-   СЛАЙД №2  -особистості інноваційної, творчої , всебічної, гармонійної, самодостатньої,креативної. Зрозуміло, що сформувати таку особистість можливе лише через особистісний,індивідуальний підхід до кожної дитини. Але, як педагог-практик із великим досвідом роботи, я переконаний, що домінуючі групові форми діяльності в умовах класно-урочної системи, до якої ми всі маємо деяку консервативну схильність, в значній мірі нівелюють особистість учня, залишаючи для індивідуальної роботи з учнем недостатньо простору, навідь якщо розклад уроків включає групові заняття та індивідуальні консультації Всі ми знаємо,  СЛАЙД №  що кожна дитина індивідуальна вже від народження, бо успадковує від батьків при формуванні генотипу певну рухливість нервових процесів, їх силу, темперамент і навідь схильність до певного виду діяльності                    
Сучасна практична психологія дає можливість елементарно класифікувати наших учнів на 3 типи:   СЛАЙД №4    ( аудіали, візували та кінестетики)                                                                                                 
                  СЛАЙД №5             аудіали
                   СЛАЙД №6            візуали
                   СЛАЙД №7            кінестетики
Фізіологи стверджуть, що виконанням певних видів діяльності в одних людей керує ліва півкуля головного мозку, а в інших-права. Ця функціональна особливість лежить в основі поділу людей на лівшів та правшів, що є зовнішнім відображенням функціональних особливостей головного мозку людини:                 СЛАЙД №8
                              СЛАЙД № 9
Досить легко провести само тестування, використавши слідуючі прості вправи:   СЛАЙД № 10
Вправа № 1--  сплетіння пальців рук;
Вправа №  2 – аплодування;
Вправ №3 – схрещення рук;
Вправа №4 – закидання ноги.
Приналежність до право- або лівопівкульних визначається за тим, яка кінцівка опиняється зверху більшу кількість разів.
Крім того, є діти з відхиленнями, які суттєво заважають навчатися  СЛАЙД № 11 і такі діти першими потребують індивідуальної уваги вчителя.
Обов язковим є і врахування психофізіологічних особливостей хлопчиків та дівчаток  СЛАЙД № 12
Дуже важливим важливим є врахування індивідуального стилю мислення   СЛАЙД № 13   , бо це дає можливість вчителю прогнозувати шлях реалізації учнем своєї внутрішньої мотивації.
Перспективною для особистісного розвитку дитини є й діагностика за типами компетентності, згідно з яко всіх учнів можна поділити на 7 типів:   СЛАЙД № 14 (огляд)
СЛАЙД № 15
СЛАЙД № 16
СЛАЙД № 17
СЛАЙД № 18
СЛАЙД № 19
СЛАЙД № 20
СЛАЙД № 21
Звичайно, для того, щоб ефективно здійснювати індивідуалізацію  та диференціацію, базуючись на психофізіологічних особливостях дітей, необхідно поновити свої знання з психології дитини, тісно співпрацювати з шкільним психологом і не забувати, що не буває абстрактного учня, до якого можна було б механічно застосувати всі закономірності навчання, адже наш великий педагог В.О.Сухомлинський говорив : «Уміння правильно визначити, на що здатний кожен учень у даний момент, як розвивати його розумові здібності надалі – це надзвичайно важлива складова педагогічної мудрості»
Отже, чим більше можливостей для реалізації своїх неповторних психофізіологічних особливостей ми надамо кожній дитині, тим вагомішим буде наш педагогічний здобуток. Тому в своїй роботі я прагну розширити життєвий і навчальний простір дитини, вийти за рамки класної кімнати, шкільного двору  СЛАЙД №  22    ..Цьому чудово сприяє  загальношкільне свято «КОЗАЦЬКІ ЗАБАВИ», яке на протязі останніх років стало в нашій школі традиційним. Цінність «Козацьких забав» в тому, що вони пропонують великий спектр напрямків діяльності: патріотизм, краєзнавство, історія, екологія, туризм, спорт, козацька кухня, музика, валеологія, поезія, біологія і агато іншого. Тут кожна дитина може знайти собі заняття до вподоби, розвинути свої вміння, вдихнути командний дух, залучитися до здорового способу життя та екологічної культури, дізнатися щось нове та випробувати себе.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу